Abyste mohli mít teplotu vašeho auta pod kontrolou po celý rok, je nezbytná údržba topného jádra, systému klimatizace a kondenzátoru klimatizace. Kondenzátor je výměník tepla, který váš motor ochlazuje. Spolupracuje také s klimatizací a ohřívačem, abyste se vy i ostatní pasažéři cítili v autě pohodlně.
Oprava Kondenzátoru Klimatizace – Jak Kondenzátor, Klimatizace a Topné Jádro Spolu Spolupracují?
Ve vozidlech s kapalinou chlazeným interním spalovacím motorem je kondenzátor v podstatě připojen na místa, které přecházejí hlavou válce a hlavou. Obvykle je umístěn tak, aby kondenzátor při pohybu vozidla směrem dopředu přenesl teplo z ohřáté kapaliny na venkovní zvuk, který kapalinu ochladí natolik, aby mohla ochladit motor. Ochlazuje také nasávaný vzduch, chladící součásti klimatizace, kapalinu pro automatickou převodovku a kapalinu posilovače řízení.
Kondenzátor klimatizace je, jak bylo uvedeno, součástí chladícího systému vozidla. Aby fungoval správně, jsou některé jeho části vezeny do bloku motoru a také do hlavy válce, která obklopuje spalovací komory a přenáší přes ně kapalinu, ventilátor, termostat a vodní čerpadlo pro přenos vzduchu přes kondenzátor. Části podporující funkci kondenzátoru také podporují kodér topení a malý kondenzátor, který vtahuje teplo z tekutiny, aby přivedl horký vzduch do prostoru pro pasažéry.
Ačkoli klimatizace není součástí stejného chladícího systému, funguje ve spojení s ohřívačem, zejména když je potřeba vzduch v kabině odvlhčit. Je namontována na přední části kondenzátoru, kde se nachází výparník naplněný chladivem absorbujícím teplo ze vzduchu vstupujícího do vozidla.
Proč je Oprava a Údržba Kondenzátoru Klimatizace Důležitá?
Údržba každého systému připraveného na vykonávání své důležité funkce ve vašem vozidle si vyžaduje pravidelnou údržbu, nebo servis. Tak topný systém, jako i kondenzátor klimatizace ve vašem vozidle si vyžaduje každé 2 roky propláchnout, aby se odstranila rez, ucpání a koroze, které jim mohou bránit ve fungování. Leckterá z částí může selhat, nebo se opotřebovat, zatímco u hadic se mohou objevit netěsnosti/trhliny. Pro dosažení nejlepších výsledků vám musí nejlepší mechanik zkontrolovat krytky, kondenzátor a hadičky vašeho auta, a to každých několik měsíců. Tim zajistíte, že motor vašeho auta bude fungovat správně.
Velmi často se stane, že si vaše klimatizace bude vyžadovat opravy kondenzátoru, z kterého může unikat chladivo. Když se vaše vozidlo nedokáže zchladit na správnou teplotu, nebo se zdá být jeho klimatizace nefunkční, musíte jej vzít do servisu pro proměření tlaku vzduchu a kontrolu netěsnosti kondenzátoru. Netěsnosti mohou znamenat, že budete potřebovat výměnu, nebo opravu vašeho kondenzátoru. Aby to bylo možné, technici odstraní zbývající chladiva, zkontrolují, jestli nejsou přítomny netěsnosti a do systému doplní požadované chladivo. Pokud se o rozbitou, nebo selhávající klimatizaci nebudete starat a řešit to, riskujete, že odpálíte systém, který reguluje teplotu vašeho vozidla.
Pokud vám jde o opravu kondenzátoru vaší klimatizace, musíte vždy vyhledat profesionální pomoc. Zapište si za uši, že tohle není nic pro domácí kutily.
Přečtěte si zajímavý článek s názvem Proč Využívat v Automobilech LED Světlomety?.