Svět marketingu byl vždy pestrý a plný možností. nicméně zejména s nástupem digitálních technologií je fyzická přítomnost, která dokáže komunikovat s našimi zákazníky, stále více nezbytná pro jakýkoli typ podnikání, ať už jde o produkty nebo služby. Mluvíme o propagačních produktech.
Co jsou propagační produkty
Reklamní produkty jsou personalizované předměty používané k marketingovým účelům. Ve většině případů jsou tyto předměty personalizovány logem společnosti, jménem a kontaktními údaji. Většina společností se rozhoduje rozdávat tyto výrobky zdarma, aby zákazníky povzbudila k tomu, aby si je odnesli domů.
Jedná se o velmi jednoduchý postup, který z dárků činí velmi důležitý nástroj pro zviditelnění značky. Podívejme se blíže na to, o čem mluvíme.
První propagační výrobky a jejich vývoj
První propagační produkty pocházejí z roku 1789, kdy byly použity pamětní knoflíky během velmi slavné volební kampaně George Washingtona. V 19. století se kalendáře a další jednoduché propagační produkty často používaly k průběžné propagaci podniků. Propagace prostřednictvím maloobchodních produktů je dnes velkým byznysem, protože se pro ně rozhoduje stále více společností díky uznávané účinnosti tohoto marketingového nástroje.
K čemu jsou propagační produkty
Funkce propagačních produktů jsou rozmanité. Pojďme se společně podívat na to, jaké jsou tyto funkce.
Budují povědomí o značce
Když vaši zákazníci a potenciální zákazníci uvidí logo a název vaší společnosti na reklamních firemních předmětech, jako jsou čepice, trička, propisky a další výrobky, značka se jim stane známou. Dokonce i zákazníci, kteří si logo a název značky vědomě nepamatují, se mohou cítit pohodlněji, když se chystají nakoupit, protože značku stejně znají. Reklamní předměty tak vytvářejí povědomí o značce, které je pro úspěch každé společnosti zásadní.
Vytvářejí nové zákazníky
Protože jsou propagační produkty zdarma, mají tendenci přecházet z ruky do ruky. Zákazník může reklamní pero půjčit někomu, kdo vaši společnost nezná, a nevědomky tak předat marketingové sdělení dalším lidem.
Podpora opakovaných nákupů
Pokud zákazník potřebuje pomoc nebo vaše služby a má vaše jméno a kontaktní informace na lednici (například ve formě magnetky) nebo na klíčenkách, je mnohem pravděpodobnější, že zavolá vám než konkurenci. Je jednoduše pohodlnější vám zavolat, protože vaše kontaktní údaje již mají po ruce na propagačním předmětu a pravděpodobně zákazníkovi připomenou, že jste k dispozici pro to, co potřebuje. Reklamní produkty jednoduše zanechávají silný dojem na psychiku vašich potenciálních zákazníků.
Rozšiřují přítomnost značky
Rozdávání propagačních předmětů může být způsobem, jak se zákazníkům několikrát denně připomenout a důsledně jim předat vaše marketingové sdělení. Nemůžete být vždy u toho, abyste zákazníkům připomněli své služby, ale reklamní předměty, které se používají a jsou vidět každý den, jsou tu pro vás, když vy nemůžete. A dělají to přímo osobně se zákazníkem, aniž by to působilo invazivně. Velkou výhodou propagačních produktů je, že se používají a uchovávají, zatímco letáky a tištěné reklamy se obvykle vyhazují jako nevyžádaná pošta.
Pomáhají rozvíjet identitu značky
Pokud chcete rozvíjet svou image tím, že jí přisoudíte specifické vlastnosti, například dobrodružné nebo sportovní, můžete se rozhodnout pro nákup sportovního vybavení, které použijete jako reklamní produkty. Nebo pokud chcete, aby vaše společnost působila dojmem špičkové technologie, můžete si nechat vytisknout logo společnosti a kontaktní informace na USB zařízení nebo jiné technické pomůcky. Na výběr je mnoho propagačních produktů, které podporují image vaší společnosti, kterou chcete propagovat.
Vzbudí zájem potenciálních kupujících
Pokud se společnost účastní dne otevřených dveří nebo dne kariéry a chce přilákat uchazeče ke svému stánku, může se rozhodnout nabídnout něco jedinečného a nezapomenutelného jako dárek. Na trhu práce, zejména ve zdravotnictví, panuje velká konkurence. Nezapomenutelný dárek s nepopiratelnou užitnou hodnotou dá vaší značce vyniknout.
Reklamní předměty jsou skutečně účinným nástrojem a vaše společnost by nikdy neměla podceňovat jejich užitečnost.